Jak wybrać odpowiedniego sprzedawcę?

Żadna to tajemnica, że w Polsce nie zagościł jeszcze ani jeden Apple Store. To dosyć zabawne, bo na świecie jest ich 498. Co więcej, nikt z Naszych sąsiadów (za wyjątkiem Niemców) nie dostąpił zaszczytu posiadania oryginalnego sklepu w swoim kraju.

Do grona europejskich szczęśliwców należą: Belgia, Holandia, Francja, Szwecja, Włochy, Hiszpania i Szwajcaria oraz wyżej wymienieni, którzy płaczą jak sprzedają. Na terenie Polski funkcjonuje wiele firm, które oferują zakup sprzętu Apple. Od oficjalnych salonów sprzedaży (ich adresy znajdziecie tutaj: https://locate.apple.com/pl/pl/), przez operatorów, po sklepy internetowe oraz komisy. Niezależnie od tego, które z powyższych wybierzecie, powinniście przyswoić kilka cennych informacji.

1.

APR czyli Apple Premium Resellers. Zgodnie z definicją ze strony producenta: (…) zostali uznani przez firmę Apple za zapewniających najwyższy poziom obsługi klienta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań, serwisu i wsparcia Apple. 
Zaliczają się do nich między innymi: Cortland, iSpot, iMad oraz iDream.

2.

Mniejsze punkty sprzedaży (np. wyspy w marketach elektronicznych) lub sprzedawcy bez statusu APR. „Apple Shops to stworzone przez firmę punkty sprzedaży detalicznej zlokalizowane u wybranych sprzedawców Apple i w innych sklepach detalicznych. W wielu z nich w skład personelu wchodzą doradcy firmy Apple ds. rozwiązań — odpowiednio przeszkoleni pracownicy firmy, którzy mogą pomóc w znalezieniu najlepszego rozwiązania.”
. Zaliczają się do nich sklepy z elektroniką użytkową: RTV Euro AGD, Komputronik, Saturn, Media Markt, X-kom.

3.

Z czterech dostawców usług telekomunikacyjnych, tylko 3 firmy aktualnie oferują w swojej ofercie iPhony. Które? Orange, Play, T-mobile
. Plus niestety nie łapie się na podium.

4.

Komisy GSM najczęściej proponują zakup towaru w niższej cenie. Może się zdarzyć, że produkt, który wygląda jak nowy, wcale takim nie jest. “Ale przecież był opakowany” – zafoliowanie pudełka nie jest gwarancją nowości. Na szczęście w przypadku iPhonów nietrudno jest to sprawdzić. Wystarczy kontakt z Apple Support, który zweryfikuje (na podstawie numeru seryjnego lub IMEI) zakres posiadanej gwarancji. Uczciwy sprzedawca na pewno nie będzie miał nic przeciwko takiej weryfikacji.

Dlaczego wybór sprzedawcy jest tak ważny?

Decydując się na zawarcie transakcji, wiążesz się bezpośrednio ze sprzedawcą na 24 miesiące czyli okres trwania rękojmi w Polsce. Warto jednak zwrócić uwagę na kwestie ewentualnego serwisowania sprzętu. Jeżeli okaże się wadliwym – przez rok możesz skorzystać z międzynarodowej gwarancji Apple i naprawić telefon w dowolnym autoryzowanym serwisie. ALE! kiedy minie roczna ochrona zapewniona przez gwaranta – zostaniesz sam na sam z firmą, dzięki której nabyłeś urządzenie. To ona, zgodnie z prawem, będzie odpowiedzialna za pozostały okres ochrony Twojego sprzętu.

Nie kieruj się jedynie ceną towaru oraz lokalizacją sklepu, ale dopytaj także o ewentualny zakres usług serwisowych, który będą Ci w stanie zapewnić. Weź poprawkę na fakt, że urządzenia elektroniczne też miewają gorsze dni, a nikt nie przywraca ich do życia lepiej niż dobry serwisant  💪🏻