Poznaj pogwarancyjne programy naprawcze

Nie ma ludzi nieomylnych. Tym bardziej, nie ma firm, które nie popełniają błędów. Każda korporacja ma coś na swoim koncie, również Apple nie jest krystaliczne pod tym względem. 

Niezależnie od genezy powstania problemów sprzętowych, priorytetem jest zapewnienie użytkownikom rozsądnego rozwiązania zaistniałej sytuacji. I tutaj, firma z Cupertino nie ma sobie równych.
Bo czy ukrywanie wpadek technologicznych ma sens? Nie. Czy dlatego Apple zdecydowało się na opublikowanie specjalnej podstrony, gdzie znajdziemy wszystkie „Programy wymiany i przedłużenia okresu serwisowego”? Nie mam pojęcia. Warto jednak zapoznać się z ich warunkami. Być może Twój sprzęt objęty jest naprawą lub dodatkowym okresem ochronnym, o którym nie miałeś pojęcia.

1.

Pacjent: iPhone 6s
Czego dotyczy program: Problemów z baterią
Ograniczenia czasowe: 3 lata od daty pierwszej sprzedaży detalicznej

„Firma Apple ustaliła, że niewielka liczba urządzeń iPhone 6s może się nieoczekiwanie wyłączać. Ten problem nie stanowi zagrożenia bezpieczeństwa i dotyczy tylko ograniczonego zakresu numerów seryjnych urządzeń wyprodukowanych między wrześniem a październikiem 2015 roku.”

A po polsku? Jeżeli Twój telefon nieoczekiwanie się wyłącza (niezależnie od temperatury na zewnątrz), możliwym jest, że posiada baterię wymagającą pogwarancyjnej wymiany. Należy zaznaczyć, że nie wszystkie sprzęty (nawet zakupione we wskazanym przez Apple okresie) podlegają owemu programowi. Tutaj możesz sprawdzić po numerze seryjnym, czy usterką objęte jest Twoje jabłuszko.

2.

Pacjent: iPhone 6 Plus
Czego dotyczy program: Problemów z ekranem
Ograniczenia czasowe: 5 lat od daty rozpoczęcia sprzedaży detalicznej

„Firma Apple ustaliła, że kilkukrotne upuszczenie niektórych telefonów iPhone 6 Plus na twardą powierzchnię, a następnie stosowanie dalszego nacisku na urządzenie, może wywołać migotanie wyświetlacza lub problemy z działaniem ekranu Multi-Touch.”

Upadł Ci iPhone? Zdarza się. Od tamtego czasu wyświetlacz szaleje? Ups! Proponuję żebyś zgłosił się do najbliższego, autoryzowanego serwisu Apple. Technik, po wykonaniu wstępnej diagnostyki, odeśle urządzenie do gwaranta, który zadecyduje czy wymienić sam wyświetlacz czy całe urządzenie.
Ważnym jest aby zapamiętać, że „partnerscy operatorzy sieci komórkowych nie uczestniczą w tym programie”. 

3.

Pacjent: Przewód zasilający USB-C
Czego dotyczy program: Problemów z ładowaniem
Ograniczenia czasowe: Do 8 czerwca 2018 r.

„Pewna liczba przewodów zasilających USB-C firmy Apple dołączanych do komputerów MacBook do czerwca 2015 r. może nie działać ze względu na wadę konstrukcyjną. W efekcie MacBook może się nie ładować lub ładować się z przerwami, gdy jest podłączony do zasilacza za pomocą wadliwego przewodu.”

Niezależnie od tego, czy przewód był dołączony do komputera czy został kupiony jako osobne akcesorium – podlega programowi wymiany. Na wadliwym kablu znajdzie się informacja „Designed by Apple in California Assembled in China”. Czego brakuje? Numeru seryjnego! Do wymianie otrzymacie przeprojektowane akcesorium, które takowy będzie już posiadać.

4.

Pacjent: iPhone 6 Plus
Czego dotyczy program: Problemów z kamerą iSight
Ograniczenia czasowe: 4 lata od daty pierwszej sprzedaży detalicznej

„Firma Apple ustaliła, że w przypadku niewielkiego odsetka urządzeń iPhone 6 Plus kamera iSight zawiera podzespół, który może ulec awarii, powodując rozmycie zdjęć. Ten problem dotyczy urządzeń, które mają numery seryjne należące do ograniczonego zakresu i były sprzedawane głównie między wrześniem 2014 roku a styczniem 2015 roku.”

Nie wiem jak ty, ale dla mnie aparat to jedna z najważniejszych części mojego telefonu. Naprawdę. Uwielbiam dokumentować wszystko, co spotykam na swojej drodze i nie wyobrażam sobie, aby ten podzespół miałby być niesprawny. Zatem jeśli Twój 6 Plus nie robi idealnie ostrych zdjęć to może warto byłoby rozważyć czy nie wymaga serwisowania? Ale, ale! Zanim zgłosisz się z nim, do któregokolwiek punktu, sprawdź proszę jego numer seryjny na tej stronie. Być może okaże się, że telefon jest objęty pogwarancyjnym programem, co pozwoli Ci zaoszczędzić kilka groszy.

Źródło: http://appleinsider.com

Czy wiesz, że istnieje kilka programów, których Apple nie wyszczególnia na oficjalnej stronie wsparcia?

1.

Pacjent: MacBook Pro z Retiną
Czego dotyczy program: Problemów z powłoką antyrefleksyjną
Ograniczenia czasowe: Do 4 lata od pierwszej sprzedaży detalicznej*

W niektórych MacBookach Pro z wyświetlaczami Retina, może występować problem z powłoką antyrefleksyjną, która będzie się wycierać lub rozwarstwiać. Warto zaznaczyć, że usterka nie dotyczy wszystkich komputerów, posiadających ekran Retina i może występować cyklicznie. Autoryzowane serwisy Apple wymieniają ten komponent jeśli nie posiada uszkodzeń mechanicznych.
*Program obowiązuje do 4 lat od pierwotnej daty zakupu lub 2 lata począwszy od 16 października 2017. Wykorzystuje się ten okres, który jest dłuższy tj. bardziej korzystny dla Klienta.

Źródło: http://www.alphr.com

2.

Pacjent: iMac 27″
Czego dotyczy program: Hinge mechanism
Ograniczenia czasowe: 5 lat od daty pierwotnej daty zakupu

W przypadku iMaców 27′ (wyłącznie Late 2012 oraz Late 2013) wystąpił problem z zawiasem, podtrzymującym ekran. Usterka objawia się brakiem możliwości regulacji wyświetlacza, który przechyla się do przodu.
Pierwotnie, program obejmował bezpłatną naprawę jedynie do trzech lat. W miarę upływu czasu, został przedłużony do lat pięciu.

Źródło: www.themachack

Dlaczego Apple nie informuje o wszystkich programach?

Powodów jest kilka:
✅ Usterka dotyczy zbyt małej ilości komputerów
✅ Producent nie jest w stanie określić, gdzie leży pierwotny problem konkretnej usterki czyli dokładnie określić, które sprzęty powinny zostać objętym programem tj. produkcja od-do (w konkretnym okresie)
✅ Nie powtarza się we wszystkich modelach danej serii

Gdzie zatem dowiadywać się czy sprzęt jest objęty pogwarancyjnym programem naprawy lub wymiany? Najprościej jest skontaktować się z Apple Support i uzyskać informację z najpewniejszego źródła.

Dajcie znać, czy korzystaliście z któregoś z powyższych programów i jakie są Wasze odczucia po naprawie lub wymianie sprzętu. Czekam na Wasze komentarze 🍏👇🏻